Subject: FW: EK avas ISFi taotlusvooru "Digital investigation"
From: "JM info Shared MB"
To: "JM info Shared MB"
Date: Mon, 6 May 2024 11:08:44 +0300

From: Ülle Leht <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, May 3, 2024 3:16 PM
To: Joosep Kaasik <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Raivo Küüt
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Tuuli Räim <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; SIM JUPO
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; kapo.info
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Kristiina Karula
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Resta Lember <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>; Jaanika Heidmets <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Kairi Sirkel
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Annika Leevand
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Riigikohus Info
mail <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Prokuratuurid info
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Krista Aas <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >;
[email-masked] <mailto:[email-masked]>

Subject: EK avas ISFi taotlusvooru "Digital investigation"

Tere!

Euroopa Komisjon avas Sisejulgeolekufondi (ISF) taotlusvooru „Digital
investigation“.

Rahastatakse projekte, mille eesmärgiks on:

*	õiguskaitse- ja õigusasutuste suutlikkuse ja oskusteabe arendamine
ning piiriülese koostöö toetamine;
*	ELi õiguse rakendamine;
*	õiguskaitse- ja õigusasutuste ning eraõiguslike isikute piiriülese
koostöö edendamine.

Projekt peab keskenduma järgmisele:

*	Õiguskaitse- ja/või õigusasutuste suutlikkuse suurendamine
küberrünnakute ja küberkuritegevuse uurimiseks, nt spetsiaalsete
koolituste, uurimismeetodite ja -vahendite abil, keskendudes Europoli
Interneti organiseeritud kuritegevuse ohuhinnangus 2023 toodud kõige
olulisematele ohuprioriteetidele (v.a. laste seksuaalset kuritarvitamist
käsitlev veebimaterjal, mis on hõlmatud teiste taotlusvooridega). Eriline
tähelepanu on valdkondadel: digikriminalistika, visuaalsete andmete
analüüs, pahavara analüüs, krüptovaluutade analüüs ja arestimine,
suurandmete ja suurte andmekogumite tõhus salvestamine, töötlemine,
analüüs ja edastamine, threat intelligence ja metaandmete kasutamine,
tumeveebi monitooring ja uurimine, OSINT, kuriteod, mis hõlmavad AI
kasutamist õigusrikkujate poolt.
*	Õiguskaitse- ja/või õigusasutuste suutlikkuse suurendamine 5G ja
Internetipõhise suhtlusega seotud probleemide lahendamiseks seadusliku
pealtkuulamise valdkonnas.
*	Õiguskaitse- ja/või õigusasutuste operatiivvõimekuse suurendamine,
et lahendada probleeme, mida tekitab kurjategijate poolne krüpteerimine ja
selle mõju kriminaaluurimisele, näiteks koolituse või ekspertpunktide
loomise, laiendamise ja arendamise ning nende võrgustike loomise toetamine
ELi tasandil või alternatiivsete uurimismeetodite tööriistakasti
väljatöötamine, et saada kurjategijate poolt krüpteeritud teavet (v.a.
meetmed, mis võivad krüpteerimist üldiselt nõrgendada või mõjutada
suuremat või valimatut hulka inimesi).
*	Õiguskaitse- ja/või õigusasutuste suutlikkuse suurendamine suurte
keelemudelite ja tehisintellektil põhinevate lahenduste kasutamise ja/või
kohandamise kaudu, et parandada andmete analüüsi, tõlkimist ja
transkriptsiooni.
*	Õiguskaitse- ja/või õigusasutuste piiriülese koostöö suurendamine,
nt digitaalsete tõendite kogumise ja esitamise toetamine, ametnike
lähetamine, 24/7 (alaliste) õiguskaitseasutuste küberkuritegevuse
kontaktpunktide tõhustamine, spetsiaalsete platvormide loomine.
*	Küberturvalisuse valdkonnas tegutsevate eraisikute ja/või
-asutuste  ja õiguskaitse- ja/või õigusasutuste vahelise koostöö
tõhustamine.
*	Küberkuritegevusest õiguskaitseasutustele teatamise suurendamine
ja tõhustamine.
*	Riigiasutustele täpse pildi andmine tegelikust (sh teatamata)
küberkuritegevuse ulatusest.

Taotlusvooru maht on 5 mln eurot. Taotletav EL toetus peab olema vahemikus
400 000 – 1 mln eurot.

Toetust antakse 90% ulatuses projekti eelarvest, taotleja omafinantseering
peab olema 10% projekti eelarvest.

Projekt võib kesta maksimaalselt 24 kuud.

Projektil peab olema 2 taotlejat kahest erinevast EL liikmesriigist.

Taotluse esitamise tähtaeg on 5. september 2024 17:00 CET. Taotluste
hindamise tulemused selguvad novembris 2024. Projektileping
allkirjastatakse jaanuaris 2025. a.

Taotlused tuleb esitada otse Euroopa Komisjonile portaali kaudu
<https://ec.europa.eu/info/funding-tenders/opportunities/portal/screen/opp
ortunities/topic-search?tenders=false&callIdentifier=ISF-2024-TF2-AG-PROTE
CT> . Taotlusvooru kohta saab küsimusi esitada aadressil:
[email-masked] <mailto:[email-masked]>

Täpsemad taotlemistingimused on siin:

https://ec.europa.eu/info/funding-tenders/opportunities/docs/2021-2027/isf
/wp-call/2023-2025/call-fiche_isf-2024-tf2-ag-digital_en.pdf

Palun edastage info ka oma koostööpartneritele, kellele taotlusvoor võiks
huvi pakkuda.

Tervitustega

Ülle Leht

välisvahendite osakonna nõunik
612 5078 | 5377 5975
Siseministeerium
Pikk 61 | 15065 Tallinn